ny-baner-ttt-2.gif

 

Start. Grå jako.  Gojköp.  Om oss.  Bilder.  Artiklar.  Bus.  Bloggen.  Länkar.  Uppdateringar.  Gästbok.   Slutord.

 

20181231_192810webbb.gif

Gott nytt år alla!

Hemma med djuren som vanligt på nyår, vet inte om de är speciellt rädda för raketer, men vi tänder lamporna. Har på musik med persiennerna stängda. Hittade Litchi i affären vilket de små grå uppskattade. Nu har Koko fått lite nya vingpennor så hon kan flyga en bit vilket hon gör när hon ser ett spöke eller nått annat läskigt. Hoppas bara nu att de inte går av utan hon snart kan flyga som en fågel ska. Två tråkiga vintermånader ligger framför oss men i mars bär det av till

Screenshot_20190101-151315_Ving-2.jpg

Sen är det inte långt kvar till det är dags att öppna upp Gålö.

10/01

Jag är vegetarian sen flera år tillbaka, nu när jag åkte till Mauritius med TUI så hade jag beställt vegetariskt mat, men det fans ingen mat till mig på flyget 10 timmar utan mat, kul? Nä, när jag kom ner meddelade jag guiderna att det blivit något fel, Hade bara sms kontakt med de då den guiden som kom till mitt hotell var finska och ej svenskalande. Efter mycket tjafs fram och tillbaka då de meddelade mig att jag minsann inte beställt vegetarisk mat på resan men de beställde det åt mig på hemresan (jag orkar inte tjafsa mer) och de bad mig kontakta deras reklamationsavdelning när jag kom hem. Jag mailade de när jag kom hem och fick ett svar att de tagit i mot mitt mail och att det kan ta ca 8 veckor att få svar, suck.

Nu kom svaret: Hej Bo

 

Tack så mycket för ert meddelande.

Våra kunder är viktiga för oss och vi vill gärna svara på dina frågor så snabbt vi kan. TUI är en nordisk researrangör och detta betyder att du kan få svar på ditt meddelande från någon av våra danska kollegor.  

TUI er naturligvis kede af misforståelsen omkring vegetarmåltidet, vi har undersøgt sagen og kan se du bestilte et vanligt måltid på hjemmesiden den 30/3-18, da du bestilte rejsen.

Trots att jag har den här utskriften från mitt köp (som jag mailat hit och dit) av resan så hävdar de att jag inte har beställt vegetarisk mat?

webbbbajxjdjfj.gif

Åkte en tur med fritidsresor som nu går under namnet TUI påsken 1999. Planet var försenat fem och en halv timma vilket vi skulle få kompensation för när vi kommit hem, Jag är hemma nu!! Hallå hallå varit hemma i snudd 20 år nu. Men någon ersättning har jag ännu ej fått, så jag har bojkottat fritidresor/TUI sen dess.

Nu åkta jag till Mauritius med dem för de är den enda rese arrangör som erbjuder non stopp flyg, Men de gjorde bort sig igen, att de bara orkar bråka om några ynka hundralappar.

Nu har de förlorat en kund som också i all framtid kommer att snacka skit om TUI och göra allt i sin makt att påverka familj och vänner att välja någon annan researrangör när de ska på semester.

För några år sedan var jag på Kuba med Vingresor, bussen från flygplatsen till Havanna var en timma försenad, när jag kom hem fick jag ett mail där de bad om ursäkt och de ville också ha mitt konto nr där de skulle sätta in, dels den summan som bussresan kostade samt en femhundring som plåster på såren, några dagar senare fans pengarna på mitt konto.

20190110_192558asdfhnmwebb.gif

tuiwebbc.gif

20190111_155508.jpg

Jag är så less på att bo på den här adressen.

20190116_060345.jpg

Ibland blir det lite fel.

20190206_163056webb.gif

I dag fyller jag 59 år och 177dagar, så då köpte jag mig en ny cykel, en liten hopvikbar som jag utan problem får plats med i min lilla lägenhet. Så nu får jag ha en cykel i fred från alla djävla skitstövlar som inte kan skilja på mitt och ditt som huserar i husets cykelrum, och då jag nu har 5 kilometer istället för 2 mil till jobbet som jag hade förut så funkar den att ta sig dit på vid fint väder.

1542101404IMG_2533_kopiaweb.gif

 Eventuellt köp av en Yamaha mt-07 får vänta lite

Lilla Koko har nu inga hela vingpennor på vänstra vingen, så fort hon har fått 3-4 stycken och kan flyga några meter, så kraschar hon. Oftast är det Gunnar som får panik och flyger iväg när han ser ett spöke och då följer Koko efter och pang in i något då hon inte kan styra så bra och har dålig lyftkraft på ena sidan.

Det är trist och tycker så synd om henne då hon inte kan ta sig fram själv i lägenheten då hon också är livrädd för att gå på golvet.

Hon älskar att sitta i duschen, och vill inte gå därifrån så länge det kommer vatten.

 10 dagar kvar till Kap Verde och ön Boa Vista, finns inte mycket att se där förutom att knölvalarna tydligen samlas utan för kap Verde för att para sig, de är där från mars till april och de har valsafari som utgår från ön. Utöver det finns ingenting om man inte är intresserad av sten och grus, vilket jag inte är.

Men varför åker du dit da tänker ni, en tanke som även slagit mig måste jag erkänna. Men för ovanlighetens skull åker jag inte själv utan vi blev 5 stycken tillslut, så det blir väll en party semester istället för en upplevelse semester som jag vanligtvis brukar ha.

18/03

Hemma från semestern på Kap Verde.

Blev lite strul då jag skulle passera tullen då de ville ha 31 Euro för visum, som jag redan hade fixat via Vingresor. Påpekade de för vingvärden när jag passerat tullen, han skulle kolla upp det och återkomma. Några dagar senare när jag satt och åt på hotellet kom han farande och gav mig 31 Euro och förklarade att de blivit fel någonstans.

Kände med en gång lättnaden att ha åkt med Vingresor och inte Tvi som jag åkte med sist, då hade det inte gått så här smidigt utan jag skulle fått skicka mail och kvitton fram och tillbaka med tvi i en 6-8 veckors process som med stor sannolikhet inte skulle leda till någonting.

När jag kom hem fick jag det här mailet.

Hej Bo, 

Vi vill önska dig välkommen hem från Boa Vista Kap Verde.

I samband med din hemresa uppstod en flygändring och vi hoppas att detta inte ställde till besvär för dig. Våra maskiner i vår flygplansflotta kräver återkommande underhåll och därför utfördes ett byte av flygmaskin när du landade på Gran Canaria.

Ditt flyg landade på Arlanda klockan 04:02 (den 16 mars 2019) och förseningen blev totalt 32 minuter.

Flygförseningar på hemresan berättigar i sig inte till ersättning enligt branschens praxis, men då hemresan innebar ett byte av flygplan kommer vi att betala ut en kompensation på 250 kronor per person. Kompensationen ger vi för att visa vår förståelse för det besvär som den här ändringen medförde. Pengarna betalas ut per automatik på en avi till den adress du har angivit på din bokning

Vi hoppas att du har haft en trevlig semester och att du fick med dig flera goda minnen hem.

Med Vänlig Hälsning
Ving 

Tillbaka.